onsdag 28 november 2012

Är det bara jag?

Har ni lagt märke till 'reklamen' som syns i vissa pop-up fönster för kommentarer?

Nu senast en mycket mycket lättklädd och uppumpad ung brud med särade läppar och något som säkert ska föreställa sug i blicken. Hennes uppmaning lyder:

Möt en riktig kvinna

Men, alltså, vad är det här?

Jag vill inte ha ett par sillisar upptryckta i ansiktet när jag ska kommentera någons hyacintplantering

Ni som kör kommentarer som pop-up kanske ska överväga att ändra. Det finns fler alternativ

Bara ett tips

Annars då?

Bilen är klar

Yey

Nu står den på en verkstad i Kista med sommardäck på och ute råder, kanske inte snöstorm, men typ åt det hållet

Jag är inte supersugen att dra iväg på de här vägarna utan vinterdäck

Inte sugen alls

Vi vet ju alla hur jag kör

Första vintern här ute

Fem avåkningar

Bärgaren bara skrattade åt mig

Vi var liksom du med varandra den vintern

För övrigt har jag funderat över hur lätt det är att gå vidare och acceptera något som man tidigare inte trodde kunde vara möjligt

Som Renarna och Granen

Otänkbart att fira jul utan dem

Klart det inte är

Det kommer bli en fantastisk jul även utan dem

Låter jag det gå några dagar/veckor/månader/år så visst kommer de snart falla ur minnet

I morgon kommer dagen jag tidigare fasat för

Den sista dagen

Den allra sista

Den som för inte så länge sedan bestod av fem ynka dagar

Som blev fyra

Och där någonstans bröt jag ihop en smula

För jag ville inte acceptera ett slut

Jag ville inte möta sista dagen

Men nu är den här

Och det känns inte så tungt längre

Det känns helt ok

Det går att vänja sig vid det mesta

Det går att acceptera mindre än vad man har förväntat sig

Jag har varit med om värre förluster

Det går att överleva det också

Så vare sig Renarna och Granen står som centerpieces på mitt matsalsbord

Eller människor som jag fattat tycke för inte kommer att ha en fortsatt plats i mitt liv

Så överlever jag och går vidare



Ps. Nu tänker jag inte chansa när det gäller Renarna och Granen. Det skulle ju vara för jävla trist om det visade sig att jag faktiskt inte kunde överleva utan dem

Ps2. Det är lättare att påverka materiella ting än levande människor. Där gäller mer ömsesidig respekt och gillande. If he's not in to you, it's not so much to do about it. Typ. Fast det kanske ni redan hade koll på

Puss Kram Ses




18 kommentarer:

  1. Nej det har jag missat, vet inte vad popup kommentar är heller. Men materiella saker är lättare att påverka, håller helt med. Bra att du överlever och tar det med ro. Kram Nilla

    SvaraRadera
  2. Sillisar - nej tack. Förändringar.. Njaaa... Tveksamt.. Men jag håller tummarna för din morgondag. Usch.

    Kram

    SvaraRadera
  3. det där lät ju skumt med kommentarerna..?!..men det mesta verkar kunna hända i denna bloggvärld...?!

    och det materiella är bara den där extra kryddan...som går alldeles utmärkt att egentligen vara utan ...egentligen..*ler

    Kram och sov gott

    Pernilla

    SvaraRadera
  4. Gran och renar var det ja.

    Tror det fixar sig!

    Kram

    SvaraRadera
  5. En del saker får man lära sig att leva med och en del saker ska man inte behöva lära sig att leva med....massor av kramar Diana

    SvaraRadera
  6. Du skriver så kryptiskt och jag kan inte sluta att fascineras över ditt sätt att förmedla tankar och meningsfullt innehåll.
    Hoppas din dag blir bra!
    ~Ulrica

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla. Vad glad jag blir.

      Radera
  7. Den där reklamen har jag missat helt. Och tur är väl det!

    SvaraRadera
  8. På blogger? Jag har inte sett ngn reklam?

    SvaraRadera
  9. Men låter junsjukt med reklamen! Har inte sett!? Kram

    SvaraRadera
  10. På blogger???
    Har aldrig sett ngn reklam där på ngt alls.
    Nej, jag kommer inte att byta bort mitt pop-up fönster. Inte förrän sillisdamen dyker upp iaf ;-))))
    HAHA!
    nej, men jag har aldrig ngnsin sett reklam i ngt pop-up window hos blogger.
    Never.
    På blogg.se brukar det ju förekomma reklam, men nínte på blogger, såvida inte bloggaren kör annonser i sin marginal.

    SvaraRadera
  11. Nej du har det inte. Life of Silverlining har det tex.
    Det är inte lite utmanande reklam heller.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hade ska jag kanske säga för jag tror Pernilla har bytt. Kan det vara när det är bloggeradress? Du har tex blogspot adress? Jag ska se om jag kan lista ut någon gemensam nämnare. Annars får jag väl ta en skärmdump haha

      Radera
    2. Nej, trodde inte det heller. Har som sagt aldrig sett det hos ngn. Och jag läser många blogger bloggar med pop up.
      Gillar pop up mkt bättre än dessa inbäddade :-)
      Så inte byter jag, Men kommer sillistanten upp får jag väl ta en funderare på det då dårå...
      HAHA...
      Have a nice one!!!
      kram!

      Radera
  12. Säg till om jag har det! Själv har jag aldrig sett det! Den reklam som kommer upp för mig är sådana sider som jag besöker. Datorn känner av! Hos mig kommer tex TinTinStyles upp och designonline! Så Sahra, vad tittar du på för siter ;-) Jaja, klart granen och renen är DIN!!!

    KRAM Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha. Så är det kanske
      Jag sitter på sonens dator
      Och bästaste Lotta kommer att göra mig till den lyckligaste renägaren på jorden
      Kram

      Radera
  13. Jag har inte heller sett nagra lättklädda tjejer eller nagon annan reklam heller i pop-up fönster.

    Vad skönt att du verkar ta allting med ro just nu. Skönt för dig själv alltsa. KLART att du överlever! Och vem vet vad som händer härnäst i ditt liv?!

    Men du, det är ju bra att vara polare med bärgningskillen!
    Kramar

    SvaraRadera
  14. Jag har inte sett något poppupp fönster. Det kanske är tur det ;)
    Kram
    Annlin:s

    SvaraRadera

Vad kul att just du tittade in hos mig. På återseende!